DİYARBAKIR’DA GÖRKEMLİ BULUŞMA

M. Latif YILDIZ

Diyarbakır Öğretmen Okulu’nun 1969 mezunlarının 1991 yılında başlattığı ve ağırlıklı 1968 mezunlarının ilgi gösterdiği “her yıl bir yerde buluşuyoruz” etkinliğinin 29’uncusunu gerçekleştirdik. Diyarbakır’da 18 – 22 Nisan tarihleri arasında yüksek katılımlı görkemli buluşmayı kaleme almak okulun mezunu gazeteci – yazar, öğretmen olarak bana nasip oldu.

Buluşma ile ilgili tespitlerime geçmeden Ramazan Emre ve Mukaddes Köseoğlu’nun gösterdiği 29 yıllık özveriye; Ramazan Emre’nin okulumuz ile ilgili haber, yorum, makale ve resimlerin yer aldığı “diokulum” sitesini gerçekleştirmesi takdir ve teşekküre şayandır. Ancak sitenin yeterince tıklanmaması, izlenmemesini eleştirmem gerektiğini belirtmeden geçemem.

1968-1969 yılını temel alırsak 50 veya 51. yıl dönümü buluşmasına geçecek olursam:

7 bölge 81 vilayete yayılan Öğretmen Okulu mezunlarının 2019 buluşması beklenenin çok üstünde ilgi gördü. 18 Nisan 2019 günü Plaza Hotelde bir araya gelme günümüzdü.

19 Nisan Cuma, Sabah kahvaltısından sonra bazı arkadaşların otelimize bitişik Büyük Şehir Belediye’si yeni Başkanı’nı (babası okulumuzun 1956 mezunu) ziyaret ederek Başkanla ayaküstü tokalaşıp toplu resimden sonra kayyımın şatafatlı banyosunda resim ve video çektik.

Oradan bazı sınıf arkadaşları dağ kapı, dört yol, nebi cami ve gazi caddesinden Yazgan sokakta xançepel Cafer’de çayımızı yudumladık. Gazi caddesinden Mergahmet, Balıkçılar Başı, 4 ayaklı minareyi gezdik. 4 ayaklı hapislikten kurtulmuş ancak bu sefer kilise ve kale içi sonrasını hapsetmişler. Oradan otele geldik. Akşam otelin 11. Katında yemekli sıra gecesi, oyunlar ve çiğ köfte partisi ile harika bir gece geçirdik, resimler çektik.

20 Nisan günü Mardin, Midyat, Hasankeyf, Batman gezisi düzenlendi. Mardin’in tek caddesinde (ben mecburiyet Caddesi diyorum.) Ulucami’ye doğru yürüdük. Camiden sonra merdivenli kapalı çarşılar, dükkânlar önünde halay çeken gençlere eşlik ettik. Deyrulzafaran, Dara harabelerine gidişi hava muhalefeti nedeniyle ertelenince Midyat’a geçtik.

Midyat’ta yemek sonra şehrin telkâri takı ve ziynet eşyası satan çarşılarına dağıldık. Bazı arkadaşlar çarşıda dükkânları gezdikten sonra kilise ve  “Hükümet Kadın” filmlerinin çekildiği alana geçti. Binlerce insan evlerin damına çıkmışken uzaktan izleyip bir kare resim çekmekle yetindim.Yol boyu 21 Nisan Pazar günü Diyarbakır şehir gezisi için Belediyeden iki otobüs temin etmek için yoğun bir telefon trafiği yaşadım.

Oradan Hasankeyf’e geçtik. Kaleyi duvarla güçlendirerek tam bir ucube yapmışlar. Bu Temmuz’da baraj su tutacakmış dediler ancak Ankara’ya döndüğüm (25 Nisan) günü barajın bir kapağının kapatılarak su tutmaya başladığını acı da olsa öğrendim. “Hawar Hasankeyf’in Çığlığı” yazarı olarak bu haber beni herkesten çok üzdü.

Hasankeyf’te yıkım ve tahribata izleme alanı olarak belirlenen Şeyh Abdella türbesi tarafından toplu resim çekip Batman’a hareket ettik. Meymune köyü yakınında şiddetli sağnak yağış başlayınca Batman’a girmeden çevre yolundan Diyarbakır’a yöneldik.

21 Nisan Sabah Büyükşehirden kendi çabamla temin ettiğim 2 otobüsle önce mezun olduğumuz okula gittik. 51 yıl öncesi mezun olduğumuz okulumuz “Gaffar Okan” adını almış ki mezunları olarak bizleri son derece mutlu etti. Okulumuzun 51 yıl öncesinin fiziki yapısı, sınıflarımız, basket sahası, bahçe, kamelya aynen duruyor, değişmemiş. Sadece eksi 40 derece soğuklarda 3 yıl kaloriferleri hiç yanmayan yatakhanelerimiz sınıf olmuştu.

Arkadaşlar, okul, sınıf anılarını tek tek tazelediler, resimler çekerek kalıcı kıldılar. Sonra Diyarbakır küçelerini, müzelerini, camilerini, meydan ve sokaklarını yürüyerek 51 yıl öncesinin zaman tünelinden geçtik. Atatürk Köşkü’nün tamir ediyoruz diye 3 yıldır terk edilmiş halini, Hevsel bahçeleri ve 10 Gözlü  Köprüsünde hatıra fotoğraflar çektik.

Oradan Diyarbakır yeni şehir bölümü ( Mardin, Urfa ve Elazığ yolları üzerindeki bulvar, mahalle, ilçe ve semtler) otobüs ile turladık. Günün son toplu bir araya gelişimiz Dağkapı ciğercisinde ciğer yedikten sonra hep beraber otele geri döndük.

Otelimiz 4 yıldızlı temiz, modern bir oteldi. Sabah kahvaltıları harikaydı. Ancak akşam yemekleri ve servis 4 yıldızlı otele yakışmadığını ifade etmeden geçemeyeceğim.

Pazar günü yani 21 Nisan akşamüstü Batman’lı okul arkadaşlarım ve akrabalarım Şirin Künteş ve Nuri Yıldız ile şiddetli sağanak altında Batman’a geçerek arkadaşlarım ile Diyarbakır buluşması ve gezisine kendi açımdan son noktayı koydum.

Diyarbakır’da toplu alınan karar ile 2020 buluşmamız Allah kısmet eder sağ kalırsak Van şehrinde gerçekleştireceğiz. Kalın sağlıcakla.